På denne side finder du en række ressourcer og værktøjer, som kan supplere arbejdet med motiverende STEM-undervisning. Ressourcerne er bredt anvendelige; både i forhold til det konkrete arbejde i klasselokalet, undervisningsplanlægning, opkvalificering og arbejdet med strategi. Du finder bl.a. Den Grønne Rygrads didaktiske grundlag samt vores metodeguide.
Eksperter formidler ny viden om klima og bæredygtighed gennem videoer, korte tekster, inspirationsslides og dilemmaøvelser. Vidensbanken er inddelt i aktuelle temaer relateret til klimaudfordringen, såsom byer og kommuner, forbrug, transport og EU og er til dig, der gerne vil opdatere eller opkvalificere din klimaviden.
Dyk ned i Den Grønne Rygrads arbejdsproces, metode, indsatser og erfaringer fra samarbejdet med 20 danske kommuner om at kortlægge og styrke praksisnær, motiverende klima- og bæredygtighedsundervisning.
En samling af teorier og modeller, der illustrerer den didaktik, som Den Grønne Rygrad læner sig op ad. Grundlaget er dels en vidensressource med let tilgængelig didaktisk teori, og et konkret værktøj til planlægning af praksisnær og projektbaseret undervisning.
Download Den Grønne Rygrads guide til, hvordan praksisnær grøn dannelse kan styrkes i grundskolen.
Dette værktøj beskriver konkrete tegn på læring for projektkompetencer. Brug værktøjet til dialog, planlægning og formativ evaluering.
Hæftet fra GRO SELV er særligt for unge, der ønsker at udforske mere klimavenlige praksisser og starte samtaler om de ting vi ejer, den mad vi spiser og de aktiviteter vi bruger vores tid på.